En söndag

Idag blev det lite foton på pälsbollarna, det var ett tag sedan sist.


Alvina


Trollet


TamTam



Förutom lite nya bilder så tänkte jag komma med lite andra nyheter som rör uppfödningen.

*Vi väntar på en ny import som förhoppningsvis anländer inom en snar framtid. Det blev inte riktigt som jag hade planerat men förhoppningsvis så går det bra ändå :-)

* Alvina är dräktig och väntar kattungar i slutet av februari. Det är Frans som är pappa och den här gången hoppas jag att det dyker upp en hona till mig. (mer information kommer i ett eget inlägg inom kort)

* Frans är fertil och lånas ut väldigt begränsat till passande honor som är HCM-scannade och PKD-negativa.


Foto taget 2012-01-15


Frans-fakta:


Ras: Brittiskt Korthår
Född: 2009-07-21
Kön: Fertil hane
Färg: Brunspotted, ems: BRI n 24
Namn i stamtavla: S*Palace&Main's Sunseeker

Hälsotester:
HD normal
HCM normal 2011-07-22
HCM normal 2010-08-06
PKD negativ (DNA-fria föräldrar)
Blodgrupp A (bär på B)

Länk till stamtavla
http://www.pawpeds.com/db/?a=p&id=943705&g=4&p=bri&date=iso&o=ajgrep

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0