Qtcat är borta från Facebook

Hej allesammans,
 
Jag vet att det är glest mellan uppdateringarna här, men tiden räcker inte till i perioder. Jag ska dock dela med mig av lite uppdateringar som råder i skrivande stund. 
 
Den första uppdateringen gäller Facebook. Jag har (hade) valt att vara med på facebook med min uppfödning som profil, då det var kattvärlden jag ville hålla mig uppdaterad kring samt uppdatera vad som hände runt Qtcat på ett snabbt och enkelt sätt med bilder och nyheter. Den senaste tiden så har det varslats om att profiler med namn som inte är det "riktiga namnet" kommer att tas bort. Jag har levt på hoppet, men nu "hittades" min profil och har således tagits bort av Facebook från Facebook, eftersom jag har hetat "Qtcat Cattery" där. Av denna anledning så finns vi inte längre där ute på fejjan. Jag har i dagsläget ej bestämt mig för om jag ska gå med igen (med mitt riktiga namn) eller om jag faktiskt ska passa på och "avgifta" mig från Facebook. Vi får se vad det blir. Detta betyder indirekt att det blir mer uppdateringar här på bloggen framöver eftersom jag ej längre kan uppdatera via Facebook (för tillfället iaf). Men då vet ni varför ni inte längre kan se oss på Facebook ;-) 
______________________________________________________________________________________________

UPPDATERING 
 
Kattungarna växer och växer och de börjar bli stora! Tiden går så fort och det känns som att det var nyss de föddes?! Jag slutas aldrig förvånas över hur mycket kattungar kan "röja" med bus och lek, och låta som en hel hjord med hästar! Även det att de äter lika mycket mat och går på lådan som om de vore vuxna katter gör mig lika förbryllad varje gång, hahaha Men de är så duktiga, de små ulltussarna <3 ^_^ De har fått smaka på lite BARF (rå utfodring med kött mm) och de ÄLSKADE det! De får dock fortfarande blötmat som bas. 
 
Angående BARF så har jag nu gett den typen av mat till de vuxna katterna under några månader, och det går över förväntan! De älskar maten och det är värt det extrajobb det kräver för att kunna ge dom det. Det är inte så jobbigt egentligen. Det som skulle underlätta var om jag hade haft en större frys ;-) Så jag hade kunnat göra större mängder mat än i dagsläget. Nu gör jag iordning maten i portioner så att det räcker ca 2 veckor. 
Jag har nu även tagit steget att köpa en tjänst: "Foderkonsultation"
Det innbär att jag får en färdig meny, helt anpassad efter just mina katter. Det finns bas-recept som man kan gå efter (det är det jag har gjort tidigare). Jag ville dock ha experthjälp nu, för att säkerställa att de får en meny som är helt anpassad efter just dom. Det känns faktiskt skönt att få proffshjälp med detta.
 
För Er som är intresserade av BARF, eller som undrar vad sjutton det är? Kika in här, där finns massor av matnyttigt att läsa! --> http://www.barfmycat.com/index.html
 
Jag avslutar detta inlägg med några bilder på kattungarna. Visserligen är de tagna för ett tag sedan (och de fanns på Facebook) men eftersom FB är borta för oss, så lägger jag upp bilderna här ;-)
 
Ha det gott så länge!
 
 

Qtcat Atlas, BRI a 33
 

Qtcat Demeter, BRI a
 
 

Qtcat Helios, BRI n 21 33
 
 

Qtcat Hebe, BRI a 33
 
 

Qtcat Apollon, BRI a
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0