Men hallååå...

Ja, ibland bjuds man på överraskningar från katterna. Här har jag (och flera) gått och väntat på att min vitfläckskull (trodde vi), skulle födas. Men så dyker det upp något heeelt annat i bolådan. Ganska så avslöjande vem som ligger bakom, men ändå så ser han så oskyldig ut. 
 
Jag hade gärna sett min min när jag först glatt ser fosterblåsan och skymtar mycket vitt, för att i samma sekund den kommer ut helt, se att HELA kattungen är vit!?!?! "Whaaat?!" :-O Chockad, överraskad, förvånad och ställd är passande beskrivning på känslorna som dök upp där och då. Sen började jag söka efter rimlig förklaring och det tog inte lång stund innan jag hade klart för mig vem "skurken" var. Där satt han nu bredvid bolådan och plirade med ögonen och såg så oskyldig ut minsann. Jacken har tydligen haft ett one-night-stand med Strumpan innan hon åkte till sin tilltänkta kavaljer. Detta resulterade i 6 stycken små snöbollar (colourpoints). Jag hade visserligen tänkt att göra denna kombination i framtiden, men de hade tydligen mer bråttom. Detta innebär även att mina planer för vitfläcksmaskade skjuts fram ytterligare. Så man kan lugnt påstå att det där om att det inte alltid blir som man har tänkt sig, eller att planer är just bara planer, stämmer in väldigt bra just nu. 
 
Så även om jag känner mig lite snuvad på vad jag trodde skulle födas här så är jag såklart glad över kullen. Men orden kattskrällen har sagts många gånger detta dygn.  ;-) 

Så härmed presenterar jag ändå stolt Strumpans & Jackens kull, födda 11 juli 2015
 
Mor: Modany Estibaliz, BRI n 21 33
Far: Qtcat Jackpot By Christelle, BRI c 21 33
 
Födda: 2015-07-11
 
♥ 3 honor och 3 hanar ♥ 
 


 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0